Wróć

DLACZEGO LOGO JEST WAŻNE?

Dlaczego dobre logo jest ważne dla Twojej małej firmy

Wyjaśnijmy kilka rzeczy: Twoje logo i Twoja strona internetowa nie są Twoją marką. Twoja marka to doświadczenie i postrzeganie Twojej firmy przez ludzi. Branding to działania podejmowane w celu budowania Twojej marki (strategii). A tożsamość marki to namacalne wyrażenia Twojej marki (logo, typografia, kolory itp.).
Twoje logo jest ważne dla Twojej firmy, ponieważ komunikuje własność, jakość i wartości. Jest nadrukowany na Twoich produktach, Twojej wizytówce, stronie internetowej, mediach społecznościowych, a co najważniejsze, w świadomości Twoich klientów.
Twoje logo może być jedną z pierwszych interakcji, jakie ludzie mają z Twoją firmą i jest Twoją szansą na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia , pokazanie, że świadczysz wysokiej jakości usługi i wizualnie wyrażasz swój cel.

Czym jest logo i co sprawia, że ​​jest dobre?

Logo to połączenie tekstu i obrazów, które informuje ludzi o nazwie Twojej małej firmy i tworzy wizualny symbol reprezentujący Twoją wizję. To duża część tożsamości Twojej marki (co ludzie zobaczą).
Dobre logo zapada w pamięć, odróżnia Cię od wszystkich innych i wspiera lojalność wobec marki. Jak? Ma w sobie wbudowane znaczenie. Czemu? Ponieważ system przekonań, podstawowe wartości, cel, misja i wizja Twojej firmy są tym, wokół czego zbudowana jest Twoja marka. To jest to, co ludzie pamiętają i o czym opowiadają swoim przyjaciołom; nie twoje logo.
Nikt tak naprawdę nie dba o Twoje logo (z wyjątkiem grafików lub tych, którzy dbają o design). To, na czym naprawdę zależy ludziom, to ich doświadczenie i to, co promuje Twoja marka. Dobry projekt nie tylko wygląda profesjonalnie na powierzchni, ale także oznacza coś głębszego.

Dlaczego Twoja firma potrzebuje logo?

Dobrze zaprojektowane logo buduje zaufanie i zachęca ludzi do pozostania.
Informuje potencjalnych klientów, kim jesteś, co robisz i jakie to przynosi im korzyści. Informuje osoby bez wcześniejszej wiedzy lub doświadczenia w Twojej firmie, że wykonujesz świetną pracę.
Zadbaj o silne logo, aby wyróżnić się wśród konsumentów, upewnić się, że zapamiętają Twoją markę i stworzą z Tobą pozytywne skojarzenia.

Jak stworzyć dobre logo?

Logo małej firmy musi być jasne i łatwe do zinterpretowania, aby szybko nawiązać kontakt z odbiorcami. Ważne jest, aby Twoje logo było proste, aby działało na wielu platformach multimedialnych i było skuteczne w każdym rozmiarze.
W przeciwieństwie do dużych firm, większość małych marek nie ma wieloletniej rozpoznawalności marki, z którą ludzie kojarzą Twoją firmę, ani ogromnego budżetu marketingowego, aby pomóc konsumentom zrozumieć, czym zajmuje się Twoja firma. Twoje logo musi więc natychmiast jasno komunikować, kim jesteś i co robisz.
Od koncepcji do wdrożenia, przygotowując markę do jednego znaku, należy wziąć pod uwagę wiele rzeczy. Jednak świetne logo małej firmy wymaga tylko trzech rzeczy: świetnej typografii, prostych kolorów i mocnego elementu wizualnego.

Wybierz typografię, która reprezentuje Twoje wartości biznesowe

Dobór krojów pisma i sposób ich ułożenia jest równie ważny, jak użycie koloru, obrazów czy grafiki w tworzeniu logo i marki.
Silny branding prowokuje więź emocjonalną. Chcesz, aby Twoja typografia wzbudzała zainteresowanie, promowała zaufanie i zachęcała do optymizmu. Typografia jest sposobem na wzbudzanie takich uczuć, nawet jeśli ludzie nie są tego świadomi.
Typografia służy do przekazywania tonu głosu i osobowości. Wybierz typografię, która odzwierciedla to, co reprezentuje Twoja firma — czy jest elegancka, tradycyjna, kapryśna, nowoczesna.
Podobnie jak meble, typografia powinna być jednocześnie estetyczna i funkcjonalna. Twój wybór typografii ma znaczenie, ponieważ wpływa na wrażenia użytkownika.
Upewnij się, że nazwa Twojej firmy jest jasna i czytelna. Zastanów się, w jaki sposób zostanie użyte Twoje logo: Twoje logo może pojawić się na ekranach, wizytówkach, papierach firmowych, oznakowaniu i opakowaniach, żeby wymienić tylko kilka. Musi być czytelny z daleka i z bliska. A jeśli Twoje logo ma element graficzny, upewnij się, że Twoja typografia jest w równowadze z ikoną.
Zadaj sobie pytanie, czy moja typografia osiąga skuteczny poziom reprezentacji, komunikacji i atrakcyjności wizualnej? Jeśli twoja odpowiedź brzmi nie, być może nadszedł czas na rebranding.

Wybierz kolory mądrze

Kolor Twojego logo będzie decydował o tym, jak jest postrzegane i ma moc motywowania decyzji zakupowych. Kolor wyzwala emocje i nadaje znaczenie. A konsekwentnie stosowany w marketingu kolor poprawia rozpoznawalność marki nawet o 80% .
Właściwe kolory zależą od branży i rynku docelowego. Prawdopodobnie zauważyłeś, że niektóre branże trzymają się określonych kolorów. Na przykład instytucje finansowe mają tendencję do używania niebieskiego, ponieważ niebieski komunikuje bezpieczeństwo i niezawodność.
Wybierz kolor(y) na podstawie odczuć, weź pod uwagę ludzką psychologię, kulturę, trendy i kontekst.
Najpotężniejsze marki trzymają się prostej palety kolorów, składającej się z mniej niż trzech głównych kolorów. Używają również jednolitych kolorów. Pamiętaj, że kolor wygląda inaczej na ekranie i na wydruku. Upewnij się, że możesz dokładnie odwzorować swoje kolory (Pantone, CMYK, RGB, Hex).

Użyj prostego kultowego elementu

Chociaż 72% najlepszych marek to wymyślone słowa, nazwy te tworzą obraz w czyimś umyśle za pomocą typografii. To samo można zrobić z elementami graficznymi, symbolami i ikonami.
Element wizualny dodaje zainteresowania i sprawia, że ​​Twoje logo jest niezapomniane. Musi przykuć uwagę konsumenta na 10 sekund, aby mógł go zapamiętać i wyrobić sobie o nim opinię.
Niektórzy graficy tworzą to, modyfikując tekst lub dodając ilustrowaną ikonę, która może być używana samodzielnie w określonych sytuacjach. Upewnij się, że cała grafika jest oryginalna, a nie z clip art. Z biegiem czasu i przy konsekwentnym stosowaniu rozwinie się wizualne skojarzenie.

Twoje logo jest wizualną podstawą tożsamości Twojej marki

Projekt ma znaczenie i naprawdę go potrzebujesz! Zwłaszcza jeśli chcesz, aby ludzie dawali Ci pieniądze i opowiadali o Tobie światu. Inwestując w swoją markę, wzmacniasz rozwój swojej małej firmy.
Masz pytanie dotyczące brandingu lub projektu logo? Potrzebujesz profesjonalnego logo zaprojektowanego dla Twojego małego biznesu? Napisz do nas!

Zobacz wybrane nasze realizacje http://katalogi.awir.pl/awir_LOGOTYPY/

Nasi klienci

Zobacz firmy, które zaufały naszemu doświadczeniu